Oznamujeme obchodnej verejnosti, že dňa 26.6.2021 (sobota) bude v čase od 22:00 hod. do 00:00 hod. vykonaná plánovaná odstávka produkčných systémov finančnej správy v oblasti colnej - IS DS / eDovoz (Deklaračný systém) a IS CEP (Centrálny elektronický priečinok - Elektronické komunikačné rozhranie pre vybrané služby v rámci colných systémov) z dôvodu inštalácie novej verzie systémov do produkčnej prevádzky.
V čase odstávky systémov nebude možné spracovanie colných vyhlásení vrátane spracovania podaní správ pre elektronickú komunikáciu v rámci nasledovných elektronických služieb finančnej správy v oblasti colnej:
- podávanie colných vyhlásení pri vývoze a dovoze a predbežných colných vyhlásení pri dovoze a vývoze tovaru, („eDovoz“, „ECS/ICS“, „ePP“ – elektronická Poštová preprava)
- podávanie colných vyhlásení do colného režimu tranzit („Tranzit“, „NCTS“)
- doručovanie elektronických správ prostredníctvom elektronickej podateľne IS CEP („EKR-CEP“)
V prípade potreby prepustenia tovaru do režimu tranzit v čase odstávky môže obchodná verejnosť uplatniť:
- havarijné postupy v zmysle povolenia pri zjednodušených postupoch
- podanie colného vyhlásenia – elektronická príloha bude predložená na prenosnom médiu.
Dôležité upozornenie k termínu 1.7.2021:
K termínu 1.7.2021 (od 00:00 hod.) dochádza k zmene schém komunikačných správ pre vybraté typy správ podľa aktualizovanej technickej špecifikácie pre elektronickú komunikáciu , ktorá sa dotýka služby:
- Elektronické colné konanie - systému pre automatizáciu dovozu – eDovoz – čo zahŕňa spracovanie podaní colných vyhlásení v dovoze a následným spracovaním v štandardnom a zjednodušenom postupe.
(dochádza k povýšeniu verzií správ SK415 (Dovozné colné vyhlásenie – obchodný tovar) a SK413 (žiadosť o zmenu (pred prijatím) resp. o opravu (po prijatí) dovozného colného vyhlásenia) na verziu 7.
Pre výrobcov a dodávateľov deklarantských APV sú uverejnené aktualizované technické špecifikácie pre elektronickú komunikáciu uvedených služieb na portáli finančnej správy.
Pre viac informácií v tejto oblasti kliknite na: https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/elektronicka-komunikacia/elektr-komunikacia-clo-emcs/podavanie-cv-dovoz-vyvoz/elektronicke-colne-konanie#ElColKoneDOVOZ .
K termínu 1.7.2021 v čase od 00.00 hod. bude potrebné, aby všetci používatelia uvedenej elektronickej služby finančnej správy mali vo svojom APV nainštalovanú novú verziu resp. aktualizované nové schémy pre dotknuté typy správ v rámci elektronickej komunikácie.
Po tomto termíne nebudú pre tento typ elektronickej komunikácie systémami FS prijímané správy so starou verziou komunikačných správ (xsd schém).
V tejto súvislosti sa informujte u dodávateľa Vášho APV o zapracovaní požadovaných zmien k termínu ich nasadenia do produkčnej prevádzky v prostredí finančnej správy, t.j. 1.7.2021 v čase od 00.00 hod.
V prípade otázok nás môžete kontaktovať na e-mailovej adrese: helpdesk.ds@financnasprava.sk alebo prostredníctvom nášho call centra 048/ 43 17 222, voľba číslo 5.
(22. 06. 2021)